Ga naar de inhoud

“Excellence is not a skill, it’s an attitude.”

  • Regels met rek: de balans van etiquette
    Etiquette is de onzichtbare structuur die onze interacties verfijnen. Het juiste gebruik van etiquette straalt professionaliteit, respect en klasse uit, maar het is net zo belangrijk om te weten wanneer je de regels moet versoepelen om een natuurlijke, gastvrije ervaring te creëren. Waarom is etiquette belangrijk? In luxe hospitality draait alles om verfijning. Of het… Lees verder »Regels met rek: de balans van etiquette
  • Butlerservice: De ultieme gastbeleving
    In een wereld waar luxe en exclusiviteit steeds belangrijker worden in de hospitality sector, maakt butlerservice het verschil om gasten een ongeëvenaarde ervaring te bieden. Hoewel de rol van de butler traditioneel geassocieerd wordt met aristocratie en grandeur, is deze tegenwoordig veel meer dan dat. Butlerservice heeft zich ontwikkeld tot een symbool van gepersonaliseerde aandacht… Lees verder »Butlerservice: De ultieme gastbeleving
  • Omzet verhogen middels upselling
    Upselling is een waardevolle strategie om de omzet te verhogen en de algehele winstgevendheid van een onderneming te verbeteren. Het concept van upselling, waarbij gasten worden aangemoedigd om extra items of upgrades toe te voegen aan hun bestelling, is echter niet altijd eenvoudig uit te voeren. Het vereist aandacht voor detail, empathie en effectieve communicatie… Lees verder »Omzet verhogen middels upselling
  • Culturele etiquette in de horeca
    In de wereld van de horeca is het begrijpen en respecteren van culturele etiquette essentieel voor het bieden van uitstekende service aan gasten van over de hele wereld. Elk land en elke cultuur heeft zijn eigen unieke normen en tradities als het gaat om eten, drinken en gastvrijheid. Het negeren van deze culturele nuances kan… Lees verder »Culturele etiquette in de horeca
  • Premium tasting
    Het is een zeldzame gebeurtenis maar zeer welkom als je dezelfde voorkeuren en afkeuren hebt, dezelfde kledingstijl, smaak in muziek en je hebt meteen een klik vanaf het moment dat je elkaar ontmoet. Niet lang geleden had ik een gast die incheckte in het hotel waar ik meteen zo’n connectie mee voelde. De heer was… Lees verder »Premium tasting
  • Een thuis ver van huis
    Als je naar een hotel kijkt en de service die het biedt, kan het heel eenvoudig worden opgesplitst. Je krijgt een bed, een dak boven je hoofd, iets te eten en iets te drinken. De manier waarop een hotel die service biedt, zal de manier zijn waarop het zich onderscheidt van andere hotels. Er zijn… Lees verder »Een thuis ver van huis
  • Onvoorziene omstandigheden
    Werkend in de horeca werkt, sta je dagelijks voor veel uitdagingen. We proberen allemaal de perfecte ervaring voor onze gasten te creëren en vele gelukkige herinneringen te maken. De beste manier om dit te doen is zoveel mogelijk informatie over de gast te verzamelen. We willen je altijd leren kennen op zo’n manier dat we… Lees verder »Onvoorziene omstandigheden
  • Blijk van waardering
    Wanneer je de mensen bedient waarvan hun vermogen eindeloos is, gaan veel mensen ervan uit dat je overladen wordt met fooien. Net zoals je iets zou achterlaten voor je ober in een restaurant, is het gebruikelijk om ook je butler te belonen voor goede service. Dit kan in allerlei vormen en maten komen. De butler… Lees verder »Blijk van waardering
  • Een koninklijk diner
    Als werknemer in de gastvrijheidssector werkt, probeer je elke gast die je ontmoet te plezieren. Er zijn bepaalde normen die moeten worden gehandhaafd om je status als hotel te behouden. Ik geloof in het behandelen van iedereen als een VIP. Ik maak geen onderscheid in waar je vandaan komt of wat je doet voor de… Lees verder »Een koninklijk diner
  • Het ontvangen van een VIP
    Hotels zien elke dag gasten van alle culturen en afkomst. Allen hebben verschillende motieven, verwachtingen, ervaringen en eisen die ze meebrengen. In een 5-sterren omgeving is er geen ruimte voor fouten. We moeten altijd alle vakjes aanvinken en verder gaan dan wat de gast verwacht, en de behoeften van de gast anticiperen voordat ze zich… Lees verder »Het ontvangen van een VIP
  • Omgaan met klachten
    “Klachten, zegt u? Maar als u uw werk goed doet, zullen er geen klachten zijn”? Dit is zeer waar. Echter, bij het werken in de gastvrijheidsector, werk je met mensen en pas je je service aan op het individu. Er zijn gevallen waarin gasten extra aandacht nodig hebben. Gasten die vaak vijfsterrenhotels bezoeken, zijn meestal… Lees verder »Omgaan met klachten
  • De sleutel tot gastvrijheid
    Je hoeft niet per se in de horeca te werken om een goede gastheer te zijn. Denk aan alle verjaardagsfeestjes die je hebt gehad, familiebijeenkomsten die je hebt georganiseerd, vieringen die je hebt gepland. Vroeg of laat worden we er allemaalaan blootgesteld en het is belangrijk om een gevoel van richting te hebben over wat… Lees verder »De sleutel tot gastvrijheid

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *