Werkend in de horeca werkt, sta je dagelijks voor veel uitdagingen. We proberen allemaal de perfecte ervaring voor onze gasten te creëren en vele gelukkige herinneringen te maken. De beste manier om dit te doen is zoveel mogelijk informatie over de gast te verzamelen. We willen je altijd leren kennen op zo’n manier dat we je behandelen als onderdeel van de familie. We zullen altijd opereren met jouw beste belangen voor ogen, met de informatie die is verstrekt en verzameld door
ons team.
Het gebeurde zo dat we het genoegen hadden een terugkerende gast te ontvangen en te vermaken. We werden geconfronteerd met een uitdaging omdat de informatie die we hadden gekregen last minute werd gewijzigd en niet op tijd bij ons terechtkwam om de nodige aanpassingen in onze voorbereiding te maken. Op je eigen creatieve manier buiten de doos denken is een goed voorbeeld van wat butlers dagelijks tegenkomen. We hadden het geluk een sterk team te hebben voor dit evenement. Je kunt je voorstellen hoe onze gezichten eruitzagen toen de helft van de verwachte
gasten een uur eerder dan de verwachte aankomsttijd verscheen. Aangezien het evenement om 01:00 uur ’s ochtends zou beginnen, hadden we ook niet verwacht dat onze gasten om een diner zouden vragen.
Natuurlijk, omdat we het iedereen naar de zin willen maken, werden alle verzoeken ingewilligd. Maar de verrassingen hielden daar niet op. Met een verhouding tussen personeel en gasten van 1:5 zouden we het perfect moeten hebben afgedekt, maar steeds meer mensen kwamen aan de voordeur. Op het hoogtepunt van de avond leek het erop dat elke uitgenodigde gast twee gasten met zich meebracht. We waren dus ernstig onderbezet en hadden niet voldoende voorraad om aan het aantal gasten te voldoen. Bij dit soort situaties moeten snel uitvoerbare beslissingen worden genomen en ze moeten dan ook de juiste zijn. Omdat dit niet onze eerste keer was, wisten we hoe we deze obstakels konden overwinnen en zonder aarzeling of briefing wist iedereen wat zijn taken waren.
Het evenement bleek een enorm succes te zijn voor de organisator en voor ons was het geweldig leuk. Het was zo’n groot succes dat het evenement tot 06:00 uur ’s ochtends duurde in plaats van de afgesproken eindtijd van 04:00 uur. In veel gevallen zullen butlers problemen oplossen waarvan je niet eens weet dat je ze hebt, op manieren die je niet begrijpt. Dit was een goed voorbeeld van hoe het leven in de horeca kan zijn, en het vereist een bepaalde mindset om alles aan te kunnen. Naar mijn mening is het het mooiste beroep van allemaal. Ik zou het voor geen goud willen veranderen.
